Inside Passage - Reisverslag uit Terrace, Canada van Eric en Sonja - WaarBenJij.nu Inside Passage - Reisverslag uit Terrace, Canada van Eric en Sonja - WaarBenJij.nu

Inside Passage

Door: Eric&Sonja

Blijf op de hoogte en volg Eric en Sonja

28 September 2009 | Canada, Terrace

Hallo allemaal, even een kort berichtje. Veel hebben we niet meegemaakt sinds het laatste bericht, maar op deze campsite hebben we free wireless en Hollands als wij zijn (nou ok Sonja dan) maken we daar toch even gebruik van.

Belangrijke mededeling: Bear-count: 3.
Daar zijn we blij mee en hopelijk tellen we vrolijk door. Een grizzly zou ook leuk zijn ;-) Tot nu waren het allemaal zwarte beren en nog redelijk dichtbij ook! Ze staan allemaal op de foto en ja, je kunt echt zien dat het beren zijn! Bewijs bijgevoegd.

In Port Hardy is Eric naar de kapper geweest. Een heerlijk ouderwetse éénmanszaak met een geweldig entertainende kapper. Half local Port Hardy is binnen geweest in de tijd dat wij er zaten te wachten en onder de schaar waren, dus wij zijn nu helemaal op de hoogte van de handel en wandel van de barbier en de stad. Geweldige vent!

De boottocht van Port Hardy (Vancouver island) naar Prince Rupert (vasteland British Colombia) duurde 22 uur. Daar hebben wij een ruim deel heerlijk van geslapen. Het leuke van zo'n boot is dat je verplicht relaxed. Er is namelijk niet zo heel veel anders te doen. Een beetje eten, koffie drinken, aan dek gaan om er vanaf te waaien en te genieten van een weergaloze omgeving, (ook lekker om je kop weer helder te krijgen na het duffen), lezen natuurlijk (alweer een boek uit) en slapen dus.

Inmiddels zijn we al weer 150 km landinwaarts, in Terrace. 150 km indrukwekkende natuur!
Nu ff koken in de camper. Het brandalarm ging weer af, zelfs met de afzuigkap (dûh) aan en alle ramen en deuren open. Sonja is inmiddels bedreven in het wapperen rond de melder (en ook doof).
Gelukkig is het eten lekker! Voortaan maar weer bbq-en!

• 28 September 2009 - 07:55

Mam:

hoi wat een belevenis genieten maar
    hier gaat alles heel langzaam vooruit en we kijken uit naar Donderdag tot mails mam en pap

• 30 September 2009 - 07:38

Mieke Ransdorp:

Hoi Sonja en Eric,

SONJA NOG GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!!

En nog een fijne vakantie gewenst.

Tot snel, Groetjes Mieke

• 03 Oktober 2009 - 10:03

Rene&Jos:

hoi Eric & Sonja,

we kijken mee naar de foto's en jullie vakantie.

groet,
    Rene

• 13 Oktober 2009 - 21:32

Roger Rossmeisl:

Erg mooi reisverslag! We (mijn vrouw, dochter, zoon en ik)herkennen erg veel van jullie RV-avontuur. Wij hadden ook dat brandalarm, maar hebben toen na de eerste dag al het batterijtje uit dat ding gehaald.

Groet,

Roger

Eric en Sonja

Beste mensen, onze landenverzameling behoeft altijd uitbreiding. Met onze laatste aanwinst, Sint Maarten, staan we nu op 53 landen. Niet slecht, nog maar zo'n 150 landen te gaan! Een hele klus, waar we trachten gestaag aan te werken. Met deze blog hopen we jullie met aanstekelijke verhalen en jaloersmakende plaatjes te laten meegenieten van onze avonturen op onze reizen. Veel lees- en kijkplezier!

Actief sinds 27 Aug. 2008