Grizzly! - Reisverslag uit Stewart, Canada van Eric en Sonja - WaarBenJij.nu Grizzly! - Reisverslag uit Stewart, Canada van Eric en Sonja - WaarBenJij.nu

Grizzly!

Door: Eric&Sonja

Blijf op de hoogte en volg Eric en Sonja

29 September 2009 | Canada, Stewart

Bear count: 4.

Gisteren wilden we er graag een en vandaag hebben we ‘m: een grizzly! En zo’n beetje op aai-afstand!

We zijn nu in Stewart/Hyder, op de grens met Alaska. Het is een eind rijden, maar dan kan je hier zalm vissen, beren kijken en de Salmon gletsjer bekijken of bewandelen. Wij hebben het vissen aan de beren over gelaten en de andere dingen zelf gedaan.

Op weg naar de gletsjer kwamen we langs de Fish Creek Wildlife Viewing Area. Met zo’n naam kán het gewoon niet meer misgaan. Terwijl wij lekker zaten te lunchen met bammetjes en koffie, kwam in de Fish Creek een grizzly aangewandeld die ook honger had. Hij had blijkbaar meer zin in verse zalm. Nou ja, de meeste vissen leken ons al redelijk dood, maar eentje heeft hij in elk geval zelf gevangen. Voor onze ogen op een paar meter afstand. Met Eric’s supervettemegamindytelezoomlens konden we z’n snorharen tellen (geen). Het gekraak van de graten tijdens het eten was duidelijk hoorbaar. De beer at vooral het vel en de vetlaag eronder en liet de rest lekker liggen. Er waren dan ook zalmen genoeg om een beetje verwend te doen.
U begrijpt: we hebben staan genieten. We hebben echt heel veel geluk met het beestjes spotten deze vakantie.
Daarna zijn we doorgereden naar de gletsjer. Ook weer mooi met telkens weer andere uitzichten. Al met al een mooie dag. En wéér Wi-Fi op de camping.

• 29 September 2009 - 10:09

Silvia:

Mijn heimwee terug naar Canada wordt er niet veel beter op door jullie berenscore ;(
    Mar ik gun ut ullie!!!!
    xxxx

• 29 September 2009 - 12:05

Lindsey :

Hoi Sonja & Eric,
    Wow wat ontzettend leuk om jullie verhalen weer te lezen!
    Cool zeg dat jullie een grizzly zo dichtbij gezien hebben!!
    Geniet nog lekker van jullie vakantie!! Groetjes

• 29 September 2009 - 18:54

Annemarie:

Wauw, jullie hebben nu onze bearcounter al verdubbeld! En nog wel een grizzly!!!

Geweldig geschreven verhaal weer....op naar het volgende avontuur!

Liefs,
    Annemarie, Luc en Roel

• 30 September 2009 - 11:29

Cobie En Gerard:

hoi hoi ik lees het wel jullie hebben het naar je zin nou ik morgen nog hopelijk goed nieuws mam en pap

• 02 Oktober 2009 - 14:51

Eric En Eveline:

Hoi,
    Erg leuk om jullie reisverslag te lezen. De vakantie heeft tot nu toe al erg mooie foto's opgeleverd. Sonja het is wel een beetje laat (maar de vorige poging is mislukt), maar als nog van harte.
    Tijdens mijn vakantie in Canada heb ik ook een beer gescoord maar dat is bij een vuilnisbelt, dan is een background van een beekje toch wel wat mooier.
    Geniet ervan.
    Groetjes
    Eric, Eveline & kids

• 03 Oktober 2009 - 10:53

Anja:

hallo Eric en Sonja,

Wij wisten niet dat jullie op vakantie waren naar Canada. Dit was ook eerst onze bedoeling voordat we zelf een camper kochten. Dat hebben we uiteindelijk niet gedaan, omdat we het geld van de reis naar Canada bij de camper hebben gelegd. Zelf zijn we net terug van de Dolomieten. Ook erg leuk geweest en ook nog mooi weer gehad.
    Nog veel plezier. Harrie en Anja

• 03 Oktober 2009 - 18:00

Gonnie En Jelle:

Allereerst: Son, nog proficiat!
    De foto's en verhalen zijn prachtig jongens!
    Wij hadden geen idee dat Canada zoveel moois herbergt. Vooral die grizzly is erg leuk. Stonden jullie er niet met klotsende oksels bij?
    Nog heel veel plezier en tot mailens!

Groetjes,
    De Gersteltjes.

• 04 Oktober 2009 - 12:37

Margret:

Ha vakantiegangers,
    Wat ontzettend mooi wat jullie daar allemaal zien.Geniet er maar flink van en laat ons maar via jullie foto's en verslagen mee genieten.Sonja alsnog van harte gefeliciteerd, ( een beetje laat),

je nichtje Margret

• 05 Oktober 2009 - 08:30

Cobie En Gerard:

geniet nog maar een paar dagen van al dat moois
    maar ik kijk uit naar jullie weer te zien .Heb heel veel bezoek en steun van vele DAT DOET HEEL VEEL GOED !
    groetjes Mam en Pap

• 05 Oktober 2009 - 17:17

Liesbeth En Hans:

Sinds vandaag lezen wij ook weer mee, leuk zeg, al zoveel beren gezien wow.. het blijft een fantastische ervaring. Straks nog al die andere grote beesten in de Rockies... genieten maar weer . De Azoren zijn ook niet te versmaden hoor een heel klein beetje 't Noordereiland NZ.kijk uit naar jullie volgende verslag groetjes Liesbeth en Hans.