Wat een stad! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eric en Sonja - WaarBenJij.nu Wat een stad! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eric en Sonja - WaarBenJij.nu

Wat een stad!

Door: Eric&Sonja

Blijf op de hoogte en volg Eric en Sonja

09 Mei 2010 | Verenigde Staten, New York

The Big Apple, the City That Never Sleeps, en daar lopen Sonja en Eric dan! Man wat een stad!
Veel te groot om in 3 dagen te bekijken, veel te veel te zien en te doen. Nog lichtelijk hyper van de er-moet-nog-een-boel-af stress op ons beider werk, staan we in de ideale stand om er gelijk in te vliegen. En dat hebben we gedaan.

Weet je wat raar is: we hebben al zo veel van deze stad gezien op tv en in films, dat het soms lijkt of je een déja-vu hebt van iets wat je nog nooit hebt meegemaakt. De gele taxis, de wolkenkrabbers, de bungelende stoplichten, NYPD, alles komt bekend voor.

Ons beetje gekke hotel (check out http://www.gershwinhotel.com) ligt om de hoek bij het Empire State Building. (Best wel hoog ja.) Na aankomst 's avonds hebben we ff een ommetje gemaakt langs Madison Park en Union Square en dat gaf gelijk een goed gevoel: we gaan ons hier wel vermaken.

De eerste dag hebben we Central Park doorkruist. Het was prachtig weer en we wilden een beetje rustig aan beginnen. Een hele wandeling, maar hee, dit wordt tenslotte een wandelvakantie. Goed hoor, zo’n enorme lap groen midden in de stad. NYC is groot en druk en lawaaiig. Central Park lijkt ons een noodzakelijk tegenwicht. In elk geval wordt er volop gebruik van gemaakt. Mensen fietsen, rennen, leren de kids honkballen, luisteren naar straatmuzikanten of kijken naar breakdancers of liggen lekker in het gras met een boek.
Na het groen was het tijd voor cultuur: op naar het Museum of Modern Art (MoMA). Nu extra leuk omdat er een overzichtstentoonstelling “the Artist is Present” is van de performance artist Marina Abramovic, zie ook volkskrant.nl voor een recensie. Het kunstwerk dat ze nu doet bestaat er uit dat ze op een stoel zit, en wie wil mag in de stoel er tegenover plaatsnemen. En dan maar elkaar aankijken.
Tja.
Een ander kunstwerk bestaat uit 2 naakte mensen die in een smalle deuropening staan. Wie naar de andere ruimte wil, moet zich tussen de twee door wringen.
U begrijpt,niet-alledaagse kunst. Gelukkig hebben ze ook nog een beeldentuin, Picasso's, Mondriaans en andere 'normale' kunst ;-).
Na het MoMA hebben we het (nog) hogerop gezocht. We zijn in het Rockefeller Center naar de Top of the Rock gegaan. Niet zo hoog als het Empire State Building, maar hoog zat voor fraaie uitzichten. En vanuit het Empire State Building kan je het Empire State Building niet zien…

De tweede dag zijn we vroeg in Battery Park om het veer naar Liberty Island te nemen, het eiland met het Vrijheidsbeeld. Leuk hoor. Is toch een icoon en dat maakt het gaaf om er dan zelf te zijn. Tweede stop is Ellis Island, het eiland waar tot de jaren ‘50 miljoenen immigranten het land zijn binnen gekomen. We sluiten ons aan bij een rondleiding en dat is een goede zet, want de gids laat ons heel goed meebeleven hoe dat er in die tijd aan toe moet zijn gegaan. Leuk en interessant.
Eenmaal terug in Manhattan doen onze voeten een beetje zeer en dus huren we fietsen. We bekijken Wall Street, Ground Zero, de Brooklyn Bridge, Chinatown en tal van andere bezienswaardigheden. Wel goed opletten, want het verkeer heeft het niet zo op fietsers. ‘s Avonds bekijken we Times Square en natuurlijk bezoeken we de M&M winkel: drie verdiepingen M&M‘s!

Vandaag doen we rustigjes aan - we hebben tenslotte vakantie. We hebben vooral geshopt. Wat spullen die we vergeten zijn in te pakken en een korte broek voor Eric, zodat hij in Hawaï zijn sexy legs kan showen (not a pretty sight).
We sluiten de dag af in Brooklyn en dan zit ons bezoek aan New York City er al weer op!
Vanavond weer inpakken en dan vliegen we morgen naar Honolulu. Volgende bericht komt uit Hawaï! Tot dan.

• 10 Mei 2010 - 09:28

Anja Van Der Vegt:

Hallo Sonja en Eric,

Wat leuk om jullie weer te volgen op jullie vakantie. Wij herkennen veel foto's van Roy. Die is ook een keer in New York op vakantie geweest. Heel veel plezier voor de rest van jullie reis.

Harrie en Anja

• 10 Mei 2010 - 09:39

Arjen&Antje:

Hey Son en Eric, nou we kunnen weer volop meegenieten van jullie avonturen. Lijkt me erg leuk om NY eens te bezoeken als ik dit zo lees. Ik hou ook wel van culturele tripjes enzo.
    Hebben jullie nog lekker gegeten daar?
    Leuke foto van Moederdag! :-) Goeie reis maar weer naar Honolulu. Groetjes!!

• 10 Mei 2010 - 14:20

Mam En Pa:

ja heel wat anders dan dommelen he daar ben je eerder uitgekeken .
    we wachten op het volgende moois groet houdoe( en nog bedankt voor het mooie bouqet)

• 10 Mei 2010 - 16:45

Silvia En Ruud:

Ha die Son en Eric,

Dat is weer een gezellig verhaal! Whauw wij willen ook! Ik (sil) ben hèèl benieuwd naar Honolulu en andere hawaïaanse steden dat lijkt me echt gaaf...
    Geniet ze met volle teugen, liefs S+R x.

• 10 Mei 2010 - 17:03

Inge:

Heej, ik heb de site gevonden ;-) De eerste verhalen en foto's zijn bezichtigd, leuk!
    Fijne vakantie en nog heel veel plezier!

Groetjes, Inge

• 10 Mei 2010 - 23:25

Jetty:

Hallo Sonja en Eric,

Leuk om met jullie mee te mogen 'reizen'.
    New York lijkt me echt fantastisch. Ben ook heel benieuwd naar jullie verhalen en foto's van Hawaï. Heel veel plezier,groetjes

• 11 Mei 2010 - 00:55

Liesbeth:

net terug uit Zuid Frankrijk, midden in de nacht, maar toch even jullie eerste bericht gelezen, mooie foto's weer.Ga uitkijken naar jullie verslagen, heel veel plezier genieten maar weer, het leven kan zo heerlijk zijn.

• 11 Mei 2010 - 14:32

Willy En Thea:

Hallo Eric en Sonja de reis begint al goed.
    Met prima weer.Nog heel veel plezier. Houdoe.

• 12 Mei 2010 - 17:12

E&S:

@ mam en pap
    In Dommelen wonen anders wel de leukste schoonouders die ik heb ;-) En het Venbergs terras verveelt nooit!

• 26 Mei 2010 - 16:55

Ria Diepens:

Hoi Vakantie gangers.
    Wat een mooie reis zeg ik vergeet steeds mijn reactie eronder te zetten maar je hoort het nog fantasties zeg!!!!