Vancouver Island - Reisverslag uit Telegraph Cove, Canada van Eric en Sonja - WaarBenJij.nu Vancouver Island - Reisverslag uit Telegraph Cove, Canada van Eric en Sonja - WaarBenJij.nu

Vancouver Island

Door: Eric&Sonja

Blijf op de hoogte en volg Eric en Sonja

26 September 2009 | Canada, Telegraph Cove

Jongens, vakantie is toch een mooie uitvinding. Begrijp ons niet verkeerd, onze Mars en DHV (en Dommel) collega’s zijn de leukste die je kan hebben. Maar we zijn nu 5 dagen op Vancouver Island en we hebben alweer zulke mooie dingen gezien. We praten jullie even bij.

De reis tot zover
KLM heeft ons zondag heel comfi naar Vancouver gebracht. De dag erop hebben we de camper opgepikt en zijn we met de ferry naar Vancouver Island gegaan. We hebben 2 dagen doorgebracht in Ucluelet in het Pacific Rim National Park en eergisteren zijn we aangekomen in Telegraph Cove aan de Oostkust van Vancouver Island.

De camper
Tja, toen we hem oppikten vonden we het een heel (stoer) ding. Een Dodge RAM 3500 Heavy Duty met een 6,7 liter 6 cilinder diesel die niet misstaat in een vrachtauto. Als je op het gas gaat staan maakt ie een geweldig geluid. Niet zoveel snelheid trouwens. Maar op de camping zijn de voertuigen om ons heen echt nóg groter. Niet normaal. Hier wordt nog hard gewerkt aan het broeikaseffect.
Belangrijk: er zit een bed van 2 m in. En verder alles wat je maar kan bedenken. Kanjer van een koelkast, diepvries, oven, wc, douche. Belachelijk. Het woord motorhome krijgt ineens betekenis. De instructie bij het ophalen duurde dan ook een eeuwigheid. Niet zo goed opgelet, want we waren niet van plan die dingen allemaal te gebruiken. Maar we zullen wel moeten, want de campings hier zijn echt heel basic. We hebben ondertussen een bbq-tje gekocht, zodat we niet in de camper hoeven te koken. Dan gaat nl. het brandalarm af ;-(

Hiep
Ook in Canada is Sonja op 23 september jarig. Bescheiden gevierd met een lekker etentje in een restaurant boven de golven met prachtig uitzicht en erg lekkere crab cakes en heilbot. Ik (Eric) had er zelfs aan gedacht om cadeautjes te kopen, zodat we nu de hele vakantie kunnen luisteren naar onzen Guus.

Beestjes en plantjes
Beestjes kijken is een belangrijk tijdverdrijf op onze vakantie. Zo ook nu. En we hebben echt enorm geluk: wasbeertjes, een zwarte beer, een orka, walvissen (bultrug), zeeleeuwen en zeehonden, bald eagles. Oh, en hele enge groenige naaktslakken. En dat na 5 dagen!
De zwarte beer zagen we vanuit de boot. We konden van dichtbij zien hoe hij op zoek was naar zeesterren of zo op de waterlijn. Een van de bultruggen voerde vanmorgen een mooi showtje op: een paar minuten lang sloeg hij keihard met zijn staart op het water. Magnifiek gezicht.
Dan de flora. Aan de westkust heb je hier een gematigd regenwoud. Denk dennen met baardmossen erop en varens eronder en je hebt een redelijk accuraat beeld. Net als in de regenwouden in Australië of Costa Rica is het op de bodem donker en nat. We hebben gewandeld in oude bossen met rode ceders van 4 - 5 m doorsnede en 800 jr oude douglasdennen van 75 m hoog.

Dit is het voor nu. Vandaag de Inside Passage; de ferry van Port Hardy op Vancouver Island naar Prince Rupert op het vasteland. Duurt bijna een hele dag, dus alle tijd om te relaxen. Vandaar willen we naar Stewart/Hyder en dan richting de Rockies. Daarover vertellen we later meer. Wanneer? Geen idee. De campings tot dusver zijn nogal afgelegen en hebben geen internet en geen gsm-verbinding.

• 26 September 2009 - 19:47

Antje&Arjen:

Hey vakantiegangers! Leuk vakantieverslag weer en prachtige foto's! Nog heel veel plezier daar in Canada. Groetjes vanuit Houten.

• 27 September 2009 - 17:11

Silvia En Ruud:

dat van die twee zwarte beren met nog twee weken te gaan kunnen we nog niet zo goed verkroppen, maar verder wensen we jullie nog veel plezier!! Groetjes van Silvia, Ruud, Sanne, Maartje en Tom.

• 27 September 2009 - 22:15

Annemarie:

Hallo reizigers!

Wat een geweldig verslag van het stukje wat wij net niet hebben aangedaan! Het klinkt echt super.........ooit! ;-)

Nu lekker dobberen op de boot en op naar het vast land, hoog in de bergen! Heel veel plezier en op naar het volgende verslag...

Groetjes,
    Annemarie, Luc en Roel

• 28 September 2009 - 01:48

Eric & Sonja:

Speciaal voor Sil, Ruud & kids: we zitten alweer op 3 beren ;-)
    Allemaal dankzij eagle-eyed Sonja.

• 30 September 2009 - 11:30

Bep:

Hai Son en Eric,
    Leuk om jullie verslag te lezen. Sonja, alsnog Proficiat!!Nog veel plezier en raak vooral de tel niet kwijt!
    Groetjes van Bep Gerstel