In Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Eric en Sonja - WaarBenJij.nu In Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Eric en Sonja - WaarBenJij.nu

In Vancouver

Door: Eric&Sonja

Blijf op de hoogte en volg Eric en Sonja

12 Oktober 2009 | Canada, Vancouver

Inmiddels zonder eigen vervoer zijn we in ons hotel in Vancouver getrokken. Tijd om de grote stad te bekijken.

Rondje downtown
Het is zondag en het is glorieus weer. Zo’n stad is te groot om te belopen, alhoewel we gisteren een aardige poging hebben gedaan. Vandaag zijn we slimmer. We hebben fietsen gehuurd en een rondje downtown Vancouver gemaakt. Downtown is een schiereiland en je kan bijna de gehele omtrek van het eiland fietsen. Dat hebben we gedaan. Over de terrasjes zullen we het maar niet teveel hebben. De 10 km om Stanley Park zijn groen en bieden fraai uitzicht op de bergen en de baai waarin de zeeschepen wachten tot ze kunnen aanmeren in de haven. Aan de noordkant zie je de watervliegtuigen stijgen en landen. We zijn even door kleurig en geurig Chinatown heen gefietst. Aan de zuidzijde liggen de jachten naast de fraaie nieuwbouw van False Bay. Hmmm, als we nou eens heel erg rijk waren…
Via English Bay komen we weer bij ons hotel.

Sylvia Hotel
Een hotel uit 1912 aan English Bay en naast Stanley Park. Mooie rustige locatie. Het strand en park zijn favoriete plekken om te joggen, skaten, fietsen, skateboarden of gewoon lekker buiten te zijn. Terecht hoor. Onze hotelkamer is ook lekker ouderwets en niet zo standaard ingericht zoals bij elk modern hotel verplicht schijnt te zijn.

Dat wil ik ook in ‘s-Bosch!
1. Chill Winston. http://www.chillwinston.com Hippe loungetent waar je van vroeg tot laat terecht kan voor ontbijt, brunch, lunch, diner of gewoon een kopje koffie. Met ruime keuze van cocktails, wijnen en bieren, inclusief ruim aanbod van locale microbreweries. In Nederland ben je óf een kroeg óf een restaurant óf een koffietentje óf hip maar dat is dus helemaal niet nodig. Afijn, lekker in het zonnetje op het terras gezeten en genoten van locale brouwsels.
2 Capers. Supermarkt, eettent en take away voor voornamelijk organische/biologische/ecologische delicatessen. Een hele interessante lunchstop. Met appel-butternut soep en geweldig lekkere wraps. En heel veel spijt dat we eigenlijk niks nodig hadden en dus niks hoefden te kopen.
3 Wilde zalm. Echt waar, wat AH verkoopt als zalm kan niet in de schaduw staan van wilde zalm. Het is hard, maar het is zo. Overigens is zalm hier niet erg specifiek. Bedoel je Sockeye, Coho, Chum, Pink of Chinook zalm?

How are you?
De standaardbegroeting waar je maar komt. Een beleefdheidsvraag. Je hoeft er niet op te reageren, maar dan krijg je weer dat het ‘allemaal zo onpersoonlijk is’. Welnu, ik heb wat geoefend op goede antwoorden. In Engeland zou een prima antwoord zijn “Not too bad”, met de klemtoon op too. Werkt in Engeland, maar wordt hier niet zo goed begrepen. Goede reacties zijn “And you?”, waarbij je eigen welbevinden dus in het midden blijft. “I’m good” is kort en krachtig. Iets over het weer - als dat tenminste mooi is - kan ook altijd. Even terugvragen wordt op prijs gesteld. Het leukste antwoord dat ik heb gehoord was “So good it hurts”.

Koffie
Voor ons Europeanen is de koffie hier even slikken. Slappe boel. Sonja lost dat heel snel en adequaat op door latte’s te gaan drinken. Maar voor een hardcore zwartekoffiedrinker als Eric is het niet zo simpel. Een hele tijd leek het alsof er niks zat tussen espresso en slappe leut. Die leut heet coffee Americano en wordt gemaakt door een espresso met te veel heet water aan te lengen. Halverwege de vakantie stond er ineens een Double Americano op het menu. Men neme een dubbele espresso en lengt die aan. Dat was al veel beter. Bij Starbucks (onvermijdelijk aan deze kant van de wereld) snapten ze die weer niet. Na wat uitleggen weet ik nu dat ik een Double Short Americano moet bestellen.

Beestjes
De bear-count is geëindigd op 6. En dan tellen we de wasbeertjes die we vandaag in Stanley Park zagen niet mee.

Dat was het voor deze reis. Het zit er bijna op. Nu gaan we nog even eten in the Fish House. Morgen gaan we in het Vancouver Aquarium kijken wat we hebben gegeten ;-). En dan begint de lange terugvlucht. Komen we makkelijk door, we hebben zowat 3 kilo boeken…

P.S.
Net terug van the Fish House. Schandalig lekker gegeten. Om dat te beschrijven zouden we krachttermen moeten gebruiken en hogere machten beledigen, dus dat doen we niet. Aanrader.

• 12 Oktober 2009 - 16:18

Silvia:

Heey, vet coole stad he!
    Voor Amerikaanse begrippen dan...toch Alvast een goede terugreis en welkom thuis!!

• 12 Oktober 2009 - 17:07

Cobie En Gerard :

Goede reis terug en tot gauw