In de woestijn - Reisverslag uit Osoyoos, Canada van Eric en Sonja - WaarBenJij.nu In de woestijn - Reisverslag uit Osoyoos, Canada van Eric en Sonja - WaarBenJij.nu

In de woestijn

Door: Eric&Sonja

Blijf op de hoogte en volg Eric en Sonja

09 Oktober 2009 | Canada, Osoyoos

De winter is hier begonnen beste mensen, en dat vraagt om maatregelen. Voor de duidelijkheid: het is hier dus koud en hoewel het in Nederland voor een milde winter zou kunnen doorgaan, is het gewoon een Canadese herfst. Onze conclusie: tenzij je van wintersport houdt, kan je hier maar beter niet komen in de maanden oktober t/m mei-juni. Maar wij hebben dus maatregelen getroffen. Hou je vast.

Halcyon Hot Springs
Simpel! In the Rockies wemelt het van natuurlijke warme bronnen. Wij hebben die van Halcyon bezocht. Een bad van 38°C, eentje van 42 en eentje van 12°C. Heerlijk. Met (Eric) of zonder (Sonja) hulp kon je heerlijk rondjes drijven in ’t 38°C bad, onderwijl kijkend naar de sterren. Die zonder bril trouwens nog veel aardiger zijn dan mét. Lekker rozig gaan slapen.

Cacti en lekker eten
Vanuit Halcyon hebben we een lange reis gemaakt naar Osoyoos. Canada’s enige echte stukje woestijn. Woestijn = droog en niet koud! Er zitten hier ratelslangen en er groeien cactussen. Bovendien stikt ’t hier van de wineries, dus dat betekent wijntjes proeven. Ja mensen, we hebben het leed vanavond op gepaste wijze gepareerd met een lekkere Riesling van NK’Mip (spreek uit Inkamiep) Cellars die fijn harmonieert met onze tongrolletjes gevuld met zalm. Uit de oven natuurlijk, zodat dit stukje bij een erg aangename temperatuur is geschreven.
In Osoyoos hebben we wat gelambald. ’t Heeft geen zin er omheen te draaien. Uitgeslapen, ontbeten, naar een wildlife viewpoint gereden waar Sonja een wereldfoto maakte van een Northern Harrier (soort kiekendief). Beetje gewandeld. Wijntjes proeven, boekje lezen, koken en hop! de dag is om. Goed hè?
Voor wie het interesseert: morgen eten we T-bone steak en daar drinken we een partly oaked Chardonnay bij.

Beestjes
Dit onderwerp kan gewoon niet ontbreken in onze berichtgeving. De bear-count is nog steeds 6. Onderweg van Golden naar Halcyon zagen we 2 coyotes muizen vangen in een veld. Vinden we leuk. We hebben ook een boekje gekocht zodat we dus weten dat we vandaag een Northern Harrier zagen. En een Red-breasted Nuthatch. En een Bald Eagle, maar die was wel ver weg.

Camper inleveren
Morgen rijden we nog een klein eindje (250 km) naar Hope. Daar nog wat rondkijken en dan inpakken en de camper een beetje schoonmaken en dan gaan we zaterdagmorgen onze semi-stoere RAL65 inleveren. Het was een best apparaat. Hij is straks zo’n 4.500 km onze reisgenoot geweest, bergop en bergaf. Dat heeft wel een aardige bijdrage aan het broeikaseffect gegeven, zijn we bang. We hebben het nooit uitgerekend, maar we schatten dat het verbruik ergens rond de 1 op 6 - 7 ligt.

Vancouver
Nadat we de camper hebben ingeleverd hebben we nog 2 dagen om Vancouver te bekijken. Maandagmiddag (het is bij jullie dan alweer even dinsdag) vliegen we terug. Dinsdag zijn we ergens op de middag weer thuis. Kunnen we onze eigen wildlife weer aaien! U begrijpt: zo’n grizzly of coyote is leuk, maar kan natuurlijk niet op tegen onze eigen Moortje en Orroz!

Misschien komt er nog een berichtje vanuit Vancouver. Wie weet?

• 09 Oktober 2009 - 08:30

Cobie En Gerard:

mooie foto`s en alweer bijna inpakken en weg wezen jammer he mam

• 09 Oktober 2009 - 16:54

Silvia:

Hm tja het was weer aangenaam genieten van jullie verslagje, en echt wel mooie foto! Nog even ,maar alles komt goed! groet sil.

• 11 Oktober 2009 - 11:03

De Gersteltjes:

Prachtige foto's jôh!
    En leuke reisverslagen.
    Tot ziens in Brabant!

• 11 Oktober 2009 - 15:38

Hans En Liesbeth:

Hebben weer genoten van jullie reisverhalen, wie kan er zo grappig schrijven van jullie twee?Tot ziens en goede reis terug.

Eric en Sonja

Beste mensen, onze landenverzameling behoeft altijd uitbreiding. Met onze laatste aanwinst, Sint Maarten, staan we nu op 53 landen. Niet slecht, nog maar zo'n 150 landen te gaan! Een hele klus, waar we trachten gestaag aan te werken. Met deze blog hopen we jullie met aanstekelijke verhalen en jaloersmakende plaatjes te laten meegenieten van onze avonturen op onze reizen. Veel lees- en kijkplezier!

Actief sinds 27 Aug. 2008