Sneeuwscooter toer - Reisverslag uit Iso Syöte, Finland van Eric en Sonja - WaarBenJij.nu Sneeuwscooter toer - Reisverslag uit Iso Syöte, Finland van Eric en Sonja - WaarBenJij.nu

Sneeuwscooter toer

Door: Eric&Sonja

Blijf op de hoogte en volg Eric en Sonja

12 Maart 2012 | Finland, Iso Syöte

Hallo allemaal,
We zijn in Iso Syöte, ergens in het midden van Finland, zo'n 150 km onder de poolcirkel, voor een echte wintersportvakantie. Maar dan wel op de Eric-en-Sonja manier. Dat betekent niet skiën, maar wel veel andere sneeuwpret. Het lijkt ons leuk om u te laten meegenieten. Met wat geluk kunt u deze week elke dag een kort verhaaltje lezen over onze avonturen. Hou deze website in de gaten!

Iso Syöte
Onze knusse blokhut ligt boven op de heuvel Iso Syöte. We hebben dan ook heel fraai uitzicht over eindeloze bossen. Witte bossen, want er ligt hier sneeuw en niet zo'n beetje ook. Gistermiddag hebben we wat gewandeld en snel uitgevonden dat de sneeuw buiten de paden heel los is en toch gauw een meter diep. Hier bovenop de heuvel zijn de bomen nog helemaal bedekt met sneeuw en dat ziet er feeëriek uit.

En actie!
Vanochtend hebben we een wandeling gemaakt naar het dorpje onderaan de berg en weer terug. En vanmiddag hebben we onze eerste wintersportactiviteit gedaan: we zijn een uur of drie met de sneeuwscooter op pad geweest. Eric vindt alle sporten met een stuur en een motor interessant, dus dit kon niet ontbreken. We bestuurden allebei onze eigen machine en het is echt vet cool om te doen. De tocht voerde ons door de bossen en over bevroren meren en moerassen. Op de vlakke stukken ga je best hard: 40-50 in 't uur. In de bossen is het behoorlijk bumpy en er staan bovendien bomen die niet aan de kant gaan. Daar gaat het wat rustiger. Het sturen is best lastig. Die rupsband en de skies willen het liefst rechtuit. Dus om te sturen moet je behoorlijk gaan hangen, beetje zoals op een crossmotor. Kont half naast het zadel en aan die kant aan het stuur sjorren en dan gaat-ie. Hoe harder je gaat, hoe makkelijker. Halverwege was het tijd voor koffie en zoete broodjes boven het kampvuur - wilde westen stijl.
Leuke dag - goed begin van onze vakantie!

• 12 Maart 2012 - 18:03

X10:

Hé waar blijven de foto's of let ik niet goed op

• 12 Maart 2012 - 18:09

Ageeth Verzijl:

Veel plezier en voorzichtig hoor op de scooter

• 12 Maart 2012 - 19:38

Tineke:

Hé wat leuk om jullie ook op deze (voor jullie) korte vakantie te kunnen volgen!
    Ik ga de website zeker in de gaten houden.
    Veel plezier daar!
    Tineke

• 12 Maart 2012 - 20:01

Inge:

Veel plezier!!

• 12 Maart 2012 - 21:06

Eveline:

Bij zo'n leuk verhaal horen ook hele mooie foto's, maar daar moeten we nog even op wachten.
    Geniet ervan en dat er nog maar veel mooie reisverhalen mogen volgen.
    Groeten

• 12 Maart 2012 - 21:12

Erica :

Hoi Sonja en Eric,

Leuk om jullie belevenissen te kunnen lezen. Sonja en ik hebben recentelijk geen tijd gehad om te poolen of een bakkie te doen dus nu weet ik in iedergeval waar jullie uithangen en dat jullie je lekker vermaken.
    Veel plezeir gewenst van mijn kant en voor de echte wintersporters onder ons, braek a leg!!! groetjes Erica

• 12 Maart 2012 - 21:25

Liesbeth En Hans:

veel plezier met alle winterse avonturen, veel foto's graag...

• 13 Maart 2012 - 00:58

Godfried:

Wat een stoere vakantie zeg, vet!! Korte dagen, lage temperatuur (behalve in de sauna).
    Ik wil de foto's graag zien.
    Veel plezier nog.

• 13 Maart 2012 - 07:43

Lindsey:

Hoi! Leuk om ook deze verhalen mee te lezen! Veel plezier!

• 13 Maart 2012 - 20:58

Frans:

En wij maar trainen, of zitten er trappers aan zo'n sneeuwscooter?

• 14 Maart 2012 - 10:13

Silvia:

Jahe ik snotterend op de bank en jullie scooteren!?
    Whauw ziet er gaaf uit, die smile van eric spreekt boekdelen :)
    Deniet ze het is dat vuurtje hm....geniet ze het is jullie gegund!
    liefs sil