Uitrusten - Reisverslag uit Broome, Australië van Eric en Sonja - WaarBenJij.nu Uitrusten - Reisverslag uit Broome, Australië van Eric en Sonja - WaarBenJij.nu

Uitrusten

Door: Eric&Sonja

Blijf op de hoogte en volg Eric en Sonja

13 September 2011 | Australië, Broome

Dag allemaal! Gauw een berichtje uit Broome, voor we de lange reis naar Port Hedland gaan maken, dwars door de Great Sandy Desert!
We hebben het lekker rustig aangedaan, zodat Moeder Senders zich niet meer bezorgd hoeft te maken of we wel uitgerust thuiskomen. (U ziet, we houden met alles rekening.)

Derby
In Derby zijn we naar de pier gewandeld, waar we de zonsondergang hebben bekeken vanaf het terras. Onderwijl was de lokale bevolking druk met het vangen van mud crabs. Modderkrabben dus. Smaakt vast lekkerder dan het klinkt.
De reis van Derby naar Broome was uneventful, zoals de Engelsen dat zo fraai zeggen. De ontwerper van de weg heeft vast gedacht dat een rechte lijn de kortste verbinding is tussen 2 punten. De weg was dus lang, recht en saai.
Onderweg zagen we twee Brolga’s (soort kraanvogel) en we bezochten de Boab Prison Tree (zie foto). Da’s dan wel weer leuk.

Broome
Broome is de enige stad van betekenis die we tussen Darwin en Perth tegenkomen. Daar hebben we goed gebruik van gemaakt, al zeggen we het zelf. Sonja heeft haar boek gekocht. Een dikke pil van Diana Gabaldon, dus daar is ze wel ff zoet mee. Eric leest zich dapper door het boek van hersenonderzoeker Dick Swaab heen: Wij zijn ons brein. Interessant hoor. Afgezien van de nodige terrasjes, zijn we uit gaan eten bij Matso’s. Zag er leuk uit, was dicht bij de camping en heeft bovendien een eigen minibrouwerij. Onweerstaanbare combinatie, zoals u wel begrijpt. Lekker, lekker.

Planten en beestjes
Jawel, daar is-t-ie weer. Sea turtle count: 2!
Onze camping ligt recht aan het strand. Afhankelijk van het tij is dat strand 25 of 500 m lang! (of breed, net hoe je het ziet). De getijdenverschillen kunnen hier wel 10 m zijn. Gistermiddag zijn we bij eb tot aan het water gewandeld en hebben onderweg de aardigste zeeplanten en -beestjes gezien. Geen idee wat het allemaal was, maar leuk was het zeker. Zeesterren, -komkommers, -slakken, -sponzen (denken we), -anemonen, -schildpadden, -krabjes, heremietkreeftjes, visjes. De oplettende lezer weet dan dat Sonja en Eric zich weer prima hebben geamuseerd. We vonden ook een heel klein schildje van een zeeschildpadje dat het niet heeft gered.
Bij vloed hebben we ons vermaakt met kijken naar de kite-surfers. Ook leuk.

Professionele campers.
De aanhef slaat niet op ons, hoewel wij onze camper in 10 minuten tijd geïnstalleerd danwel reisvaardig hebben. Nee, het gaat over de Aussie campers om ons heen. Het lijkt wel of sommige van hen wonen in de camper of caravan. In Derby stond er een bus achter ons, met aanhanger waarop een 4WD auto. Die mensen zijn ruim een halve dag bezig geweest om alles uit te pakken en zich te installeren. En hier in Broome tegenover ons staat een giga-caravan waar zelfs een wasmachine inzit! Deze mensen hebben ook een wasdroogmolen bij, en een tuinsproeier. Niet gelogen!. Tja, dat snappen wij niet zo goed.
We kijken een beetje jaloers naar mensen met echt stoere 4WD’s en dito travel sleepers erachter. Die aanhangers zijn eveneens ontworpen om door rivieren en over hotseknotswegen te kunnen gaan. In de travel sleeper zit een buitenkeuken met barbie (bbq). Sommige zijn voorzien van een tent, andere vouwen heel handig open tot een puntdakje. We zien de nodige zonnepanelen voor de elektriciteitsvoorziening.
Bij het wegrijden zien we iemand die - niet gelogen - zijn tuin bij zich heeft, inclusief prieeltje. Het moet niet gekker worden. Het allerleukste wat we zagen was iemand die gezellig een schemerlampje op zijn camping-tafeltje buiten zette. Home away from home!

See ya!

PS. @Alle Gersteltjes. Van harte gefeliciteerd! Feliciteren jullie Dan en Hé ook van ons?

• 13 September 2011 - 05:16

Annemarie:

Heerlijk verhaal zo op de vroege morgen! Veel plezier met je boek Sonja, ook al zijn het dikke boeken ze lezen zo lekker weg! Veel plezier

• 13 September 2011 - 07:15

Mam En Pap:

Allee verder dan maar weer en genieten

• 13 September 2011 - 18:21

Tineke:

Wat leuk om jullie avonturen weer te kunnen volgen! Ben ondertussen weer terug uit het mooie Spanje, maar waan me met jullie berichtjes toch ook nog een beetje van huis.
    Vandaag is het motto nog meer genieten dan anders :-)!
    Groetjes, Tineke

• 14 September 2011 - 17:38

Arjen&Antje:

Hey hey vakantiereizigers!! Enne, weer leuke verhalen hoor! :-) Morgen vertrekken wij voor 5 heerlijke dagen naar het zonnige en warme Sevilla, Spanje. Daarna gaan we jullie verhalen weer op de voet volgen! Groetjes van ons.

• 16 September 2011 - 14:08

Tante Mien:

Go wat zien jullie veel zeg,wel heel erg mooi,nog veel plezier met alles