Bestemming bereikt! - Reisverslag uit Perth, Australië van Eric en Sonja - WaarBenJij.nu Bestemming bereikt! - Reisverslag uit Perth, Australië van Eric en Sonja - WaarBenJij.nu

Bestemming bereikt!

Door: Eric&Sonja

Blijf op de hoogte en volg Eric en Sonja

28 September 2011 | Australië, Perth

Het zit erop! Vanmiddag vliegen we terug naar huis. De laatste dagen zijn voorbij gevlogen.
Een laatste verslagje.

De laatste etappes
Na onze skippy-tour in Lesueur NP, zijn we de dag erop nóg een keer naar dat leuke park geweest. Dit keer hebben we wat meer gefocust op de plantjes. We ontmoetten een Nederlands echtpaar dat 45 jaar geleden was geëmigreerd en na al die jaren nog steeds duidelijk een Limburgs accent had. Grappig.
Via het Pinnacles NP deden we als laatste stop voor Perth Yanchep NP aan.

Pinnacles
Rij je lekker door de bush, en dan ineens verandert het landschap in Saharazand met allerlei pilaarvormige rotsen erin. Heel fotogeniek. We zijn er ff met de camper tussendoor geslingerd.

Aussie wildlife
Voorafgaand aan de vakantie had Eric een kangoeroe-garantie gegeven. Hij was al eens in Yanchep NP geweest; een klein park, dat een leuke verzameling typisch Aussie dieren heeft. En inderdaad zagen we er een boel kangoeroes, de Western Grey kangaroo om precies te zijn. We zagen ook koala’s. Schattig hoor. En een kookaburra, de lachende ijsvogel. Naast weer allemaal leuk papegaaien (Black cockatoo, Ringneck Lorikeet, Galah) zagen we de splendid fairywren. Splendid indeed. Wat een super blauw vogeltje is dat! U begrijpt, wij vonden Yanchep heel leuk. Ook al omdat het het enige National Park is met een herberg binnen de poorten, dus we hebben ook nog eens lekker gegeten, gedronken en geslapen!

Bestemming bereikt
Tja, en toen was het van Yanchep nog maar 50 km naar Perth, het eindpunt van onze verre reis. Ongeveer 6.850 km hebben we met de camper afgelegd. Na het logistieke proces van camper schoonmaken, huurautootje oppikken (een Hyundai Getzie :-() camper inleveren, hebben we ons intrek genomen in een alleszins riante hotelkamer in the Swan valley, het wijn-gebied bij Perth. Op stand, zeg maar. Heel rustiek ook. We hebben uitzicht op de golfbaan en terwijl we dit schrijven hoppen de skippies op een afstandje aan ons terras voorbij. Gezellig.

Perth
Beetje lamballen, dat kunnen we goed. Shoppen, weer een nieuw boek kopen voor Sonja voor de lange terugreis, koffiedrinken hier, lunchen daar. De dag is zo om.
Eric heeft Sonja zijn favoriete restaurants (44 King Street), koffietentjes (the Greenhouse) en kroegen (Little Creatures, Breakwater) laten zien. Allemaal loungy tenten met een industriële uitstraling, viel ons op. We waren naar het Shipwreck museum in Fremantle en naar het aquarium (check out the Leafy Seadragon!). We hebben gegeten met oud-collega’s van Eric en we hebben gewandeld door de botanische tuin in King’s Park.
Wist u dat Eric hier heel beroemd is? Er is een straat naar hem vernoemd. Echt waar!

Het is wel koud en nat in Perth en gisteren ook nog stormachtig. We begrijpen dat het in Nederland heel aardig weer is, dus lijkt het ons beter om naar huis te gaan. Vanmiddag pakken we het vliegtuig en dan zijn we morgenochtend thuis.
Wij hopen dat u net zoveel plezier heeft beleefd aan het lezen als wij aan het schrijven.
Groetjes!

• 28 September 2011 - 06:23

Frans En Ageeth:

wij hebben zeker genoten
    goeie reis terug
    groetjes Frans en Ageeth en de meiden

• 28 September 2011 - 06:45

Annemarie:

Plezier heb ik zeker beleefd aan jullie reisverslag! Een goede terugreis en morgen een warm welkom in NL!!!

Liefs,
    Annemarie

• 28 September 2011 - 06:46

Lindsey & Paul:

We hebben zeker plezier gehad met het lezen van jullie verhalen! Leuk! Jammer dat het nu weer voorbij is! Ook voor jullie natuurlijk ;-)
    Goede reis terug! en we horen de verhalen natuurlijk ook graag nog eens "live"! Groetjes Paul & Lindsey

• 28 September 2011 - 08:18

Mam En Pap:

het zit er weer op en alles is goed gegaan dus welkom in holland het weer is in iedergeval prima

goede reis terug

• 28 September 2011 - 09:24

X10:

Bedankt voor de leuke reisverslagen en de mooie foto's Goede reis!

• 28 September 2011 - 18:52

Mathieu En Mariët:

We zullen jullie verhalen en mooie plaatjes missen.Wat dat betreft mogen jullie nog wel even blijven (Het is goede reclame voor Australië ).

Goetjes Mathieu en Mariët