this is the life! - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Eric en Sonja - WaarBenJij.nu this is the life! - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Eric en Sonja - WaarBenJij.nu

this is the life!

Door: Eric&Sonja

Blijf op de hoogte en volg Eric en Sonja

12 Mei 2010 | Verenigde Staten, Waikīkī

Ja beste mensen, toen Onze Lieve Heer de wereld maakte, moet hij dit toch wel ongeveer in gedachten hebben gehad. Zo is het leven bedoeld.
We zijn nu 2 dagen in Waikiki, heel relaxt na de hectiek van NYC. Na een vlucht van 11 uur werden we traditioneel begroet met een bloemenslinger. Die hebben we inmiddels geofferd aan een Boedhabeeld. We praten jullie even bij.

Weer
We hebben het verdiend, vinden we zelf: het is hier werkelijk ge-wel-dig weer. We gunnen jullie een hele mooie Meimaand en we beloven dat we het er niet al te vaak over zullen hebben: ‘t is hier een graadje of 25 - 30, af en toe een wolkje, lekker windje erbij. Super.

Hang loose
Hang loose, het gebaar dat hoort bij alles wat goed, gaaf en/of relaxt is. Je maakt het gebaar met gebalde vuist , pink en duim gestrekt naar opzij. Dingetje van de surf dudes. Wilt u echt begrijpen wat het betekent: denk vet of cool (chill!), in geval u wat jonger bent dan wij (of hip wilt doen ondanks uw leeftijd ;-)) Bent u wat ouder, denk mieters joh! en je bent er.

Waikiki
Klinkt exotisch hè?, Waikiki. Geloof ons, beetje Benidorm is het wel hoor. Massatoerisme. Het mooie daarvan is dat als je iets gaat doen wat nèt ff anders is, dan ben je die massa meteen kwijt. Begrijp ons niet verkeerd: het is hier gezellig. Twee keer prima gegeten. En het is wel lekker om gewoon een beetje te chillen.
Tot dusver hebben we de neiging kunnen weerstaan om zo’n lawaaiig aloha shirt te kopen. Maar misschien, in een vlaag van verstandsverbijstering…

Beestjes en plantjes
Trouwe lezers weten dat plantjes en vooral beestjes belangrijk zijn op Eric & Sonja vakanties. Dat is nu niet anders . Een bear count bijhouden heeft dit keer geen zin. Misschien een sea turtle count? Want die hebben we vandaag een gezien. Wij blij natuurlijk. We zijn gaan snorkelen in Hanauma Bay. Combineer bounty strand met snorkelparadijs en u hebt het plaatje. Al snorkelend zagen we vissen in zuurstokkleuren, zeeëgels, een zeekomkommer en dus een schildpad. Tussen het snorkelen door hebben we een beetje aan onze teint gewerkt.
Verder zagen we al veel kleurige vogels, waaronder de Red-crested Cardinal. Knalrood koppie en alleen geïnteresseerd in kleine kindertjes als die iets te eten bij zich hebben.

Wandelen
Tja, de bedoeling was dus om er een wandelvakantie van te maken. Dat is nog steeds de bedoeling, maar de warmte en de zon vragen misschien om een aangepast schema. ’s Morgens heel vroeg vertrekken, ’s middags beetje lamballen en dan later op de dag nog wat wandelen of zo. We zullen wel zien. Gisteren zijn we de Diamond Head Crater op gegaan. Niet eens zo heel steil of lang, maar door zon en hitte toch een hele inspanning, die werd beloond met een zeer fraai uitzicht op de baai van Waikiki en Honolulu. Onderweg zagen we de surf dudes (m/v) in actie. Ziet er helemaal niet moeilijk uit. Toch keertje lessen nemen? Hmmm, voor zo’n hout als ik (Eric) misschien niet zo’n goed idee.

Morgen vliegen we naar het volgende eiland: Kaua’i. Een stuk rustiger en vol met de wonderen van moeder natuur. See you there!

PS Net schandalig lekkere sushi gegeten bij Morio's Sushi Bistro. En - zoals we op eerdere reizen ook hebben gemerkt - super lekker eten lukt vaak in onooglijke tentjes, die meestal ook nog goedkoop zijn. Belangrijkste kenmerk: ga eten waar - in dit geval - de Japanners eten. Ongeacht hoe het eruit ziet. Les jááren geleden geleerd van de kok van een Grieks restaurant aan de Statie in Valkenswaard. Klopt altijd.

• 13 Mei 2010 - 07:32

Mam En Pap:

Zo dat is eens wat anders dan regen
    doe maar wat kalm aan is ook niet slecht , en geniet van het mooie weer
    Als je het anders wil kom je gewoon naar hier regen en gruwelijk koud
    groet Mam en pap

• 13 Mei 2010 - 08:08

Paul & Lindsey:

Hoi!
    Wat leuk jullie verhalen te lezen! en de foto's te zien...mmm we krijgen ook zin in vakantie! Helemaal als je naar het weer hier in NL kijkt..brrrrr. Groetjes!

P.s. de bruiloft was geweldig!

• 13 Mei 2010 - 08:51

Liesbeth:

heerlijk in de zon....mooie natuur, eens iets heel anders...hier inderdaad ijskoud, zo ongezellig!kijk uit naar jullie volgende verslag..groetjes

• 13 Mei 2010 - 11:27

Jelle:

Hoi Beroepstoeristen,

Jullie zijn het genieten nog lang niet verleerd lees ik. Hawaï lijkt mij geweldig. De verslagen zijn weer jaloersmakend.
    Groetjes uit een fris Dommelen. Jelle.

• 13 Mei 2010 - 19:20

Inge:

Mooie foto's, denk dat wij onze vakantie van volgende week gaan omboeken. Hier in NL is het regenachtig en koud ;-)
    Have fun, mzzzzzzzzzl

• 13 Mei 2010 - 19:30

Silvia En Ruud:

Jaaa, jullie hebben het zwaar.... hang loose!!
    Wij nie het regent hier nog steeds...dat is dus binnen klussen en nikskenie werken aan mijn teint maar in men tent!

• 14 Mei 2010 - 16:05

Arjen&Antje:

Tja, wat kunnen wij nog aan alle reacties toevoegen dan dat wij ook zon willen! En mooi, warm weer in het Nederlandse!! ;-)
    Denk dat wij onze kamer maar eens een behangetje a la palmboom-eiland-zon-zand-zee moeten geven om een beetje in de zomerse sferen te geraken...zucht.
    Jullie gewoon lekker door genieten!! En ja, wij blijven jullie verhalen volgen. Groetjes vanuit een droog maar grijs bewolkt Houten.