Lamballen - Reisverslag uit Lahaina, Verenigde Staten van Eric en Sonja - WaarBenJij.nu Lamballen - Reisverslag uit Lahaina, Verenigde Staten van Eric en Sonja - WaarBenJij.nu

Lamballen

Door: Eric&Sonja

Blijf op de hoogte en volg Eric en Sonja

18 Mei 2010 | Verenigde Staten, Lahaina

Na alle gewandel op Kaua’i hebben we de afgelopen 2 dagen belachelijk weinig gedaan. We hadden beloofd om er niet al te veel over te zeggen en we begrijpen dat de term koud kikkerlandje helemaal van toepassing is, maar het is hier eigenlijk bijna te warm voor al te veel activiteit. Sorry, maar het is zo.
We zitten in een alleraardigst hotelletje. Lekker klein en ouderwets. Geen airco, maar gewoon alle ramen en deuren open en dat is wel zo prettig. Lekker slapen met het eeuwige geluid van de branding op de achtergrond. Verder werken we ons dapper door een lading boeken heen en genieten we van de knusse tuin van het hotel. Mooie bloemen, vlinders en vogels.

Nice wheelz
Ik (Eric) voel me als een klein jongetje in een snoepwinkel. 4,0 Liter V6, 0 tot illegale snelheden in minder dan 6 tellen. Ik wou dat ik jullie het geluid kon laten horen. :-D:-D:-D
En Sonja? Ach, ze vindt het leuk voor me dat ik het zo leuk vind…

Bananensaus
Speciaal voor de collega’s bij DHV, meer precies die van de Bananenbar (aan alle anderen: het is niet wat je denkt): De gebruikelijke zoektocht naar bananenparafernalia heeft bananensaus opgeleverd. Houdbaar tot 2011. En gek genoeg rood. Bananen met bananensaus lijkt me niks. Bij deze zijn jullie uitgenodigd om met een bbq in ‘s-Bosch dit nieuwe hoogtepunt op bananengebied te vieren. Goed idee? Iemand suggesties voor recepten?

Restaurant etiquette
We wisselen zelf koken af met uit eten. Dat laatste is in de VS een beetje anders dan we gewend zijn. Het is snel. Het is veel. Je moet je bestek bewaren tussen de gerechten door. Alcohol is hartstikke duur, maar frisdrank komt met eindeloze refills. Nadat je hebt besteld, probeert de ober je nóg een paar dingen aan te smeren. Het is doorgaans wel lekker. Gelukkig maar.

Banyan tree
We zitten nu in Lahaina. Een toeristisch durp, maar een hoop oude gebouwen geven het een authentieke sfeer. Op het plein aan de haven staat een enorme Banyan boom. Deze boomsoort maakt luchtwortels die, waar ze de grond raken, verdikken tot een nieuwe stam. Deze Banyan tree is de grootste in de VS, in elk geval een stuk groter dan wij ze ooit gezien hebben. Hij is geplant in 1873 en is met 16 stammen in z‘n eentje bijna een bos. De doorsnee van de kruin is denk ik een meter of 60. Elk jaar op 24 april wordt z’n verjaardag gevierd, met taart en al. We vragen ons af wie de kaarsjes uitblaast?

Hier blijft het ff bij, want er moet een spannend boek uit… See ya!

• 19 Mei 2010 - 07:28

Mam En Pap:

lekker niksen en niets hoeven
    Ik zou willen dat ik het zeggen kon.
    Wel gaan wij vandaag fietsen met Riek en Jan v.d. Boom.gisteren naar fysio geweest en verrek van de pijn maar alla,hoop dat het met fietsen over gaat verder geen nieuws tot gauw het weer is hier nu wat beter
    groet mam

• 19 Mei 2010 - 20:19

Lindsey:

Hi!
    Hier een berichtje vanuit Oostenrijk...hier is het koud en regenachtig, maar ik klaag niet hoor;-)
    Met z'on uitzicht is het toch geweldig ontbijten...
    MMmm even een vraagje dat aanbod voor de BBQ geldt dat alleen voor collega's van DHV? ;-) Ben namelijk ook wel benieuwd naar rode bananensaus....hahaha.
    Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal!
    Doei Doei

• 19 Mei 2010 - 20:51

Silvia En Ruud:

Geef de banaesaus maar aan cheeta..:)
    Oranje zal de kleur zijn als jullie terugkomen en van die toeters(die je overal bij krijgt) dat wordt het"bosche plaatje"
    nikskenie banane.....

• 20 Mei 2010 - 07:12

Hans:

Hoi,
    Dat van die bananensaus lijkt me een goed vooruitzicht, kom ik misschien van mijn satésaus verslaving af
    Geniet van het lekkere weer en neem het er van!

• 21 Mei 2010 - 11:56

David:

Hoi Eric en Sonja,
    Een hele prestatie om iets te vinden dat nog niet in het bananenbarmuseum te vinden is. En dan ook nog iets dat rood is.
    Gelukkig is het weer in NL wat beter geworden (droog en 20-25 graden) dus jullie kunnen ons niet meer super jaloers maken. Hoewel, de foto's van het uitzicht waren wel gemeen!
    Eric, mijn ervaring met autorijden in de VS is dat menig F1-circuit jaloers kan zijn op de wegen daar, maar dat de locale LAPD actiever is dat het KLPD. Dus heb je je eerste prent al te pakken?
    Geniet er nog van, groeten David.